مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: فروش اجباری کالا تخلف است و متخلفان به اندازه ۵ برابر این تخلف جریمه خواهند شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مظفری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: فروش اجباری کالا در کنار اجناس دیگر ممنوع است و اگر شرکت یا کارخانه‌ای نسبت به این کار اقدام کند مرتکب تخلف شده است.

او افزود: فروش اجباری اجحاف در حق خریدار است و در صورتی که گزارشی به بازرسین برسد برابر قانون با متخلف برخورد خواهند کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: فروش اجباری کالا بر اساس ماده ۶۴ قانون نظام صنفی، معادل تخلف فروش اجباری است.

مظفری با اشاره اینکه به اصناف و فروشگاه‌ها نیز اعلام شده است که فروش اجباری تخلف محسوب می‌شود، گفت: ما این موضوع را هشدار داده‌ایم و در صورت تکرار چنین مسئله‌ای با فروشنده خاطی طبق قانون (جریمه نقدی معادل ۵ برابر قیمت فروش کالای تحمیلی یا خدمت اجباری) برخورد و پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.

او بااشاره به اینکه أخیرا نیز گزارش‌هایی مبنی بر فروش اجباری کالا به همراه برنج دولتی رسیده است، افزود: در این باره نیز بازرسی‌های مشترک انجام خواهد شد و با خاطیان برخورد می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: اقدامات نظارتی برای اقلام یارانه‌ای و کالا‌های اساسی همچنان با جدیت و با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های نظارتی در حال پیگیری بوده و تاکنون پرونده‌هایی نیز برای متخلفان تشکیل شده است.

مظفری با اشاره به اینکه تعزیرات حکومتی هر روز گشت‌های سیار با همراهی سایر دستگاه‌ها دارد، گفت: در ارتباط با موضوع فروش اجباری کالا به همراه برنج نیز نظارت انجام می‌شود و متخلفان این بخش را هم به رسانه‌ها معرفی خواهیم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه پارسال ۱۸ پرونده مربوط به فروش اجباری کالا در استان زنجان رسیدگی شد، افزود: مبلغ این جریمه ۶۱۸ میلیون و ۹۳۸ هزار ریال بوده است.

اوبا اشاره به اینکه امسال هم ۸ پرونده در حوزه فروش اجباری کالا در تعزیرات رسیدگی شده است، گفت: مبلغ تخلف این پرونده‌ها هم ۳۷۰ میلیون و ۹۸ هزار ریال بوده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.